Styrelsen har ordet

Hej alla medlemsvänner!

Ännu ett verksamhetsår är snart tillända och vi blickar framåt mot ett nytt spännande år och gläntar lite på dörren till kommande evenemang. Vårterminens verksamhet framgår av Gröna bladet som bifogas. Hoppas att Du hittar någonting som intresserar Dig.

Kallelse till årsmöte
Föreningens årsmöte hålls lördagen den 16 februari kl. 13.00 på Tullbomsgården. Vi bjuder på lunch och kaffe/kaka. Anmälan till kansliet senast den 11 februari på tel: 026-60 79 59. OBS! Motioner och skriftliga ärenden/förslag till årsmötet lämnas in senast den 15 januari. Årsmöteshandlingarna delas ut på mötet, vill du ha dem före vänligen kontakta kansliet. Varmt välkomna till årsmötet!

Bassängträning på Södertull
Bassängträningen startar vecka 3 och pågår till vecka 22. Avgiften blir 600 kr/termin. Har Du svårt att betala hela avgiften på en gång, kontakta Iréne Larsson, tfn: 070-244 74 05, så finns det möjlighet att dela upp den på två gånger. Sista inbetalningsdag är 28 februari! Efter det datumet lägger vi på en förseningsavgift på 100 kr. Är Du förhindrad att delta i bassängträningen under vårterminen meddela, Kerstin Björkman tfn: 070-317 67 48, detta omgående.

Påverka framtidens RA-behandling
Har du ledgångsreumatism och är mellan 18 och 80 år? Då kan du påverka framtidens läkemedel tillsammans med Reumatikerförbundet och Uppsala universitet. Forskning om vad patienter vill och har för behov kan hjälpa människor att påverka beslut kring framtidens behandling av ledgångsreumatism.

Uppsala universitet och Reumatikerförbundet rekryterar personer med ledgångsreumatism för en studie om patienters preferenser. Vilka läkemedel vill DU ha? Hur väger DU risker mot fördelar? Vad är viktigt för DIG i din behandling? Gör din röst hörd!

Besök www.crb.uu.se/svara för att läsa mer om och delta i studien.

Där finns också kontaktuppgifter till ansvariga forskare.

Valberedningen
Valberedningen har en viktig funktion i föreningen. Idag har vi 2 valberedare, varav den ena slutar vid årsmötet 2019. Det är därför viktigt att få en ersättare annars slutar även den kvarvarande. I så fall vilar ansvaret på samtliga medlemmar att föreslå ledamöter till styrelsen. Ingen styrelse – ingen verksamhet!

Årets viktigaste julgåva
Har du funderat på vad du ska ge i julklapp i år? Vi vill gärna ge ett tips på en gåva som både är fin att få men som framförallt gör väldigt stor nytta! Vi tänker förstås på Reumatikerfonden, Reumatikerförbundets egen forskningsfond.
Tack vare gåvor delar Reumatikerfonden årligen ut många miljoner till reumatologisk forskning! Forskning som vi vet kommer att resultera i bättre behandlingar och en dag lösningen på reumatismens gåta. Du ger enkelt din gåva på reumatikerforbundet.org Eller sätter in en gåva på Pg: 90 03 19-5.

Kansliets öppettider jul/nyår
Kansliet har stängt den 22 december – 2 januari 2019. Övriga tider, se Gröna bladet.

Slutligen vill vi önska alla våra medlemmar en riktigt

God Jul och Gott Nytt år!

Gävle i december 2018

Reumatikerföreningen Gävle