Bakning av knäckebröd

Bussresa 31 maj 2018

Bilder från bussresan till Stora Skedvi - Kulinariet

Vi startade vår färd kl. 09.00 från Tullbomsgården vidare mot Kulinariet där vi fick en guidad visning och se bröd bakas för hand i vedeldade ugnar. Därefter hade vi möjlighet att handla delikatesser i saluhallen Visthusboden. På samma ställe åt vi vår lunch som bestod av kallskuret kött, potatissallad samt råkost. Vidare besökte vi Sahlins strutsfarm, söder om Borlänge, där fick vi veta den spännande historien om gården. I butiken kunde vi hitta strutsägg, glass, likörpraliner, smycken, dammvippor och mycket annat. Till eftermiddagsfikat hade vi beställt kaffe och strutskaka alt. strutsglass. Nöjda och belåtna var vi tillbaka i Gävle vid 18-tiden. Vi var 35 resenärer.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!